سوالات دندانپزشکی

اطلاعات و سوالات دندانپزشکی

سوالات دندانپزشکی

اطلاعات و سوالات دندانپزشکی

مسواک را مرطوب یا خشک بزنیم؟


بسیاری از افراد می پرسند که برای مسواک زدن ، مسواک را مرطوب کنیم یا همان طور خشک استفاده کنیم ؟ اصلا چه تفاوتی بین این دو وجود دارد؟
به گزارش سلامتیران، فرزانه آقاحسینی، دندانپزشک گفت: مسواک هنگام استفاده باید کاملاً خشک باشد زیرا رطوبت موجب کاهش کارایی مسواک در برداشتن پلاک‌های میکروبی دندان می‌شود.وی در خصوص قراردادن مسواک در فضای سرویس‌های بهداشتی و احتمال آلودگی آن اظهار داشت: در این زمینه کار تحقیقاتی انجام نشده است اما به طور کلی این موضوع مانند قراردادن مسواک‌های اعضای مختلف خانواده در داخل یک لیوان می‌تواند ارتباط آلودگی میکروبی را برقرار کند و هر چه این مسئله کمتر باشد شانس تمیز ماندن مسواک بیشتر است.این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: دهان محیط استریل نیست و سیستم دفاعی دارد که می‌تواند به کمک آن از عفونت‌های مختلف جلوگیری کند اما باید در نظر داشت ما به کمک مسواک زدن فقط پلاکی که حاوی مقدار زیادی میکروب است را از دندان جدا می‌کنیم اما مسواک نمی‌تواند محیط دهان را استریل کند. شاید استفاده از دهان‌شویه مقداری محیط دهان را استریل کند.وی با بیان اینکه در بحث مسواک زدن مهمترین موضوع، روش و زمان مسواک‌زدن و نوع مسواک است، تصریح کرد: به هیچ وجه موافق درپوشی که در روی مسواک قرار می‌دهند نیستیم چرا که باید مسواک هنگام استفاده کاملاً خشک باشد و وقتی خشک باشد می‌تواند پلاک میکروبی را بردارد.آقا حسینی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مسواک ‌زدن یک عمل مکانیکی است وقتی درپوش روی آن قرار گیرد رطوبت در آن حفظ می‌شود و سپس برس‌های مرطوب مسواک نمی‌تواند پلاک میکروبی را از دندان جدا کند. لذا اصل برداشتی پلاک میکروبی با مرطوب شدن مسواک زیر سؤال می‌رود. همچنین خیس‌کردن مسواک قبل از استفاده از آن اشتباه است و مسواک به هنگام استفاده باید خشک خشک باشد.
نظرات 3 + ارسال نظر
خورشید چهارشنبه 28 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:36 ب.ظ http://sun33.blogfa.com

سلام
اگر امکانش هست در مورد اینکه چطوری بتونیم پیشگیری کنیم از بیماریهای احتمالی که از دندون پزشکی ها به مریض انتقال داده میشه، مطلبی بنویسید.

سلام...حتما خورشید عزیز...چهارشنبه دیگه این مطلب رو آپ خواهم کرد

خورشید پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:59 ق.ظ http://sun33.blogfa.com

ممنونم از توجهت عزیزم

خواهش میکنم

javid جمعه 10 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ب.ظ

سلام.
من یه سوال داشتم..دقیقا چند دقیقه باید مسواک بزنیم؟
یجا خونده بودم ۲ الی ۳دقیقه بیشتر نشه...نمیدونم درسته یا نه

من با اینکه مدت زمان تعیین کنیم واسه مسواک زدن زیاد موافق نیستم مسواک رو اصولی و صحیح باید استفاده کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد