سوالات دندانپزشکی

اطلاعات و سوالات دندانپزشکی

سوالات دندانپزشکی

اطلاعات و سوالات دندانپزشکی

گاز زدن بستنی

بستنی می‌تواند از نظر میزان شیرینی و سردی موجب آسیب به دندان کودکان شود ولی در صورتی که بستنی در حد معمول استفاده شود برای دندان کودک مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  در فصل تابستان مصرف بستنی در میان کودکان افزایش می‌یابد و باید به این نکته توجه کرد که گاز زدن بستنی می‌تواند موجب تحریک عصب دندان شود. برای پیشگیری از این مساله بهتر است کودکان بستنی را لیس بزنند.
  پس از مصرف بستنی نیز باید از خوردن مایعات داغ مانند چای پرهیز شود، زیرا سرد و گرم شدن ناگهانی ترک‌های کوچکی در دندان ایجاد می‌کند.

  اگر چه میزان شیرینی و قند بستنی از مواد غذایی دیگر مانند بیسکوئیت و کلوچه کمتر است ولی در صورت مصرف بیش از حد بستنی ممکن است به دندان آسیب وارد شود. برای پیش‌گیری از آسیب ناشی از قند بستنی، توصیه می‌شود پس از مصرف بستنی دهان با آب ولرم شسته شود.


نظرات 3 + ارسال نظر
صحبا چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:14 ق.ظ http://www.saye-sahba.blogfa.com/

سلام دلژین جان.یه سوال.یسنای من 8 هفته دیگه یکسالش تموم می شه.و الان مدتیه که مثل ما غذا می خوره.بستنی هم از این به بعد راحت می تونه بخوره.من تا الان از مسواک انگشتی برای تمیز کردن دندوناش استفاده می کردم با توجه به اینکه الان 6 تا دندون داره و مثل ما غذا و مواد شیرین می خوره چطور باید دندوناش و تمیز کنم ؟ممنون.

سلام عزیزم...تا یکسالگی بهتره با همون مسواک انگشتی دندونها تمیز بشه...بعد از یکسالگی در صورتیکه والدین بتونن کودک رو بخوبی کنترل کنن میتونن مسواک نرم برای کودک بخرن و بدون خمیر دندان برای کودک مسواک کنند

آیدا پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:45 ب.ظ http://www.ayda990.blogfa.com

سلام خسته نباشین من ۲ ماه پیش ۳ تا از دندانهای خود را عصب کشی کرده وبعد از گذشت چندین روز این ۳ تادندان من شل شده اند و خیلی درد میکشم میشه منو راهنمایی کنید که درمان وهزینه اش چقدر میشه ممنون از لطفتون و من ۲۲ ساله هستم بای

سلام...من باید رادیوگرافی دندوناتون رو ببینم که اصلا مشکلش چیه

مهسین جمعه 29 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:52 ب.ظ

سلام دلژین جون
من یه دندانپزشک کوچولو هستم که ۱ ساله وارد دانشگاه دندانپزشکی شدم. پدرم هم دندانپزشک هستن
از آشناییت خوشحالم

سلام...منم خوشحالم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد